söndag 10 februari 2019

Disciplin, Självdisciplin!

 Disciplin kan vara ett svårt och laddat ord för många. Det jag skulle vilja framhäva i detta med disciplin, är mer självdisciplin! Varför? Jag tror att det är viktigt att vara disciplinerad gentemot sig själv, för mig innebär det att man visar både sig själv och omgivningen att man tycker om sig själv och anser sig viktig, för sig själv och världen. Precis som att alla andra också är viktiga för sig själva och världen, tycker man inte själv att man är viktig, är risken att inte någon annan heller tycker du är viktig, och då hamnar man i nåt sorts ingenmansland.
Vill säga med detta att DU ÄR VIKTIG, allra viktigast för dig själv, och visar du att du faktiskt betyder nåt för dig, så kommer du också betyda nåt för andra också! Ge kärlek, till dig själv och andra, så kommer det i retur till dig själv.

När du förstår att du är viktig, och tycker om dig själv, så blir det lättare, utan större börda faktiskt, att vara i ett tillstånd av självdisciplin, du VILL behandla dig väl och respektfullt.
När du t.ex. är i mataffären och handlar mat, så är det jädrigt mycket lättare att stå emot frestelser i form av onyttigheter som vår kropp definitivt inte behöver, ställ frågan till dig själv när du står och håller i läskflaskan, färdigpizzan, Felix "utsökta" pannbiff med lök, fikabrödet,...BEHÖVER jag detta? Vill min kropp ha detta? Mår jag bra av att äta detta?

Välj LIVSmedel inte SJUKmedel!!!

Du vill ju behandla dig väl, för att du tycker om dig själv, så ta befälet över dig själv, DU är chefen över dig och ditt liv, så håll i ratten och styr själv, det kan bara DU göra bäst för dig, i ditt liv!

Självdisciplin!

Förminska dig ICKE, älska dig själv, och du kommer att bli älskad tillbaka, du kommer att göra de bästa valen, vad det än gäller, för dig själv, för att det är du värd, var snäll mot dig själv, respektera dig själv, älskade vän!

Åt bra, må bättre, skit i socker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar