söndag 12 oktober 2014

Hur viktigt är det att äta?

Vilken prioritet har DU när det gäller att äta?
Vill du äta snabbt och inte intresserad av att lägga så mycket tid på maten? Bara man blir mätt och det smakar gott?
Eller tycker du att det är viktigt att äta BRA MAT och GOTT för att må bra?

Man kan ju naturligtvis vilja ha både snabb och bra mat, men det kräver en del planering för att få ihop det, men det är inget omöjligt att äta snabbt och nyttigt, bara man planerar lite i vardagen.
Det handlar om vad man prioriterar i livet, man kommer garanterat att få problem senare i livet med hälsan om man inte prioriterar vad man äter!
Det kommer förr eller senare ett brev med posten, DU MÅR INTE BRA!?
Gå till doktor!

Men, man kan göra ganska mycket för att försena det där brevet, genom att lägga högre prio på det du stoppar i dig!!! Jag lovar att det är värt det för dig. Att må bra är det allra viktigaste för de flesta av oss. Om man frågar människor vad som betyder mest här i livet, så svarar en väldig majoritet: Att Ha Hälsan I Behåll!!!

Så, se över det du stoppar i dig, och sköt om dig, ingen annan gör det åt dig!!!
För mig är det det väldigt viktigt vad jag stoppar i mig, jag är inte petnoga, men har gjort ett val att det mesta jag stoppar i mig ska vara bra grejor, bra råvaror, helst mycket ekologiskt, och jag lagar maten från grunden!!
Gör det du också!

Ät bra, må bättre och skit i socker!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar